T3 Lucea ID är också smart, smidig och ganska sexig
hur man gör glassmuffins

(Bildkredit: T3)Kvinna & hemdom
T3s intelligenta plattång och stylingjärn tar hårrätningsinställningarna till en annan nivå
Skäl att köpa- +
Intelligent värmeanpassning
- +
Jonisk teknik
- +
Vacker design
- +
Unikt uppdateringsläge
- -
Lång uppställning
- -
Pekskärmsfel möjliga
Som tekniken går är det ganska svårt att driva saker framåt när du försöker skapa bästa hårrätare . Du kör håret mellan uppvärmda tallrikar, det rätas ut och det är din lott, eller hur? Fel säger T3 Lucea ID.
Istället njuter varje person som plockar upp den här nya genstylern skräddarsydda inställningar baserat på hårlängd, tjocklek och skick. Inställningar som de inte ens behöver träna själva eftersom enheten gör det åt dem tillsammans med jonisk utjämningsteknik, ett värmesmart mikrochip och sekundärt läge för dag två-hår.
Efter det, ja, du kör håret mellan uppvärmda tallrikar och det rätas ut - för det är därför dessa verktyg finns i våra liv. Men med dessa intelligenta extrafunktioner lovar T3 att ta gissningarna ur hårstyling och vård - och (mestadels) tar bort det. Den första konfigurationen är mer komplex än din genomsnittliga stylers på-av-knapp, och den smidiga pekskärmens kapacitet har vissa sårbarheter. Men det här är små niggles i motsats till den mäktigt imponerande tekniken och mycket tilltalande design och känsla hos Lucea ID.
T3 Lucea ID recension
Specifikationer
Listpris: 189 £ Vikt : 391 gram Sladdlängd: 2,5 m Garanti: 2 år
Teknisk prestanda
T3 Lucea ID sjunger positivt med unika tekniska funktioner. Låt oss börja med biggie-T3 Heat ID, en uppsättning personliga värmeinställningar baserat på din hårstruktur, längd och om det har färgbehandlats eller inte. Att konfigurera det här är det första du gör efter att du har slagit på stylern, vilket är att trycka på olika symboler på stylers pekskärmspanel för att beskriva ditt hår. Lucea ID beräknar sedan din perfekta värmeinställning från ett urval av nio, snurrar upp till nämnda temperatur på några sekunder och, förutsatt att du är nöjd med det som erbjuds, håller det med dig varje gång du stylar.
Uppdateringsläge är ett annat intressant tillägg. Denna inställning är utformad för andra dags styling. Det här är när du inte har haft tid att tvätta eller få den bästa hårtork involverad, men vill fylla på gårdagens look med lite värme. Det här läget sitter vid en lägre temperatur än ditt vanliga HeatID - tillräckligt högt för att släta och styla men med mindre skada. Att inkludera den här funktionen visar en intuitiv förståelse för hur kvinnor verkligen stylar håret, vilket ofta handlar om felsökning och påfyllningar snarare än en fullständig görning. Det är skönt att känna att du enkelt kan byta till ett snällare läge för dessa tillfällen.
Materialen som används här är alla toppklass, ytterligare ett kännetecken för T3 vars torktumlare, curlers och stylers aldrig sviker med sin taktila känsla och vackra design. För Lucea ID betyder detta en snygg pekskärmspanel så absolut inga knappar eller omkopplare stör enhetens pärlformade ytterhölje. Plattorna är gjorda av blank keramik, temperaturkontrolleras av ett smart mikrochip, och en liten ventil precis ovanför dem släpper ut en ström av joner för att motverka frizz-orsakande positiva laddningar i håret.
Användarupplevelse
När du väl har kommit över några första installationshinder har du en mycket trevlig tid med Lucea ID. På grund av pekskärmen och det intelligenta värme -ID -läget måste du naturligtvis läsa instruktionerna för att komma igång med denna styler. Om du är något liknande mig (det vill säga väldigt lätt att stänga av med komplicerad teknik), kan det här ge dig en första pang av Varför kan jag inte bara slå på den och fortsätta? men ett mycket användarvänligt häfte leder dig igenom processen, som inte tar mer än en minut eller två.
kakan gått fel
Pekskärmskontrollerna känns verkligen tillfredsställande - tum en LED -omkopplare i tre sekunder och lite aviseringar och vibrationer låter dig veta att stylern är på. Knacka sedan på symboler för att beskriva din hårlängd, skick och tjocklek - häftet innehåller mycket information för att styra ditt val om det behövs. Lås skärmen genom att trycka på på -knappen så visas en rad små staplar, ungefär som en telefonbatteri, för att indikera hur het stylern tycker att du ska gå. Det finns också ett manuellt läge om du hellre bara väljer värmen själv och en separat knapp som växlar direkt till uppdateringsläge så att det är lätt att växla mellan de två. I ärlighetens anda hade jag ett par falska starter under installationen, där jag inte var helt säker på om skärmen var låst eller olåst eller vilken pip som betydde vad. Men jag fick tag på det på några minuter - inget ovanligt för mig när jag satte upp en ny bit kit.
På tal om instruktionerna, det ligger en hel del tonvikt på att inte röra saker vid fel tillfällen. Vi instrueras att inte röra området ovanför strömbrytaren när du slår på eller stänger av strykjärnet och inte vidrör strömbrytaren vid styling. Det är uppenbarligen lite lättare att av misstag trycka på en knapp när det faktiskt inte är en fysisk knapp som sticker ut. Men jag tyckte inte att detta var ett problem i mina testsessioner och alla med en pekskärmstelefon borde enkelt kunna navigera i denna foible.
När det gäller den faktiska uträtningsupplevelsen är detta en smidig och tillfredsställande, vilket gör T3 Lucea ID till en av de bästa plattång för lockigt hår . Plattorna är 10 cm längre än vad som är standard för T3 och de flesta andra stylerstillverkare, vilket innebär effektiv styling. Jag tyckte också att de smala, eleganta plattorna och den böjda ytterkanten på stylern hjälpte till att skapa vågor - något jag aldrig riktigt har förmågan till, men det gjorde det så enkelt som det någonsin kommer att vara.
En sista liten men mycket välkommen touch är ett litet kardborreband fäst vid ledningen. Detta hjälper till att packa bort det snyggt och förhindrar bildandet av de Medusa-liknande elkablar som verkar utvecklas av sig själv i min hårverktygslåda.
Resultat
Och hur är det med håret? Smart teknik och sexig design åt sidan beviset på pudding är naturligtvis i ätandet - och Lucea ID visade sig mycket tillfredsställande. De glansiga tallrikarna gled lätt över mitt hår och lämnade det snyggt, rakt och (kan jag bara anta) något befriat från den skada som min naturliga benägenhet att välja den högsta värmen skulle orsaka.
Märkte jag någon speciell utjämningseffekt från jonerna? Inte riktigt, men jag litar på att de gjorde sitt jobb. Uppdateringsläget var en gåva för fem minuters stylingstoppar. Mitt hår överensstämde mer än gärna med de lägre temperaturerna på dag två, vilket jag igen litar på kommer att hjälpa mitt hårs tillstånd på lång sikt.